Het team

De Guus Kieft School is opgericht door Guus Kieft en zijn moeder Cielja. Eliane Gomperts zat in de initiatief groep van de school en onder haar leiding is de school in 2006 officieel geopend. Inmiddels hebben wij een team van betrokken mensen opgebouwd die streven naar de beste leeromgeving voor de leerlingen. Maak kennis met ons team!

Eliane

Op een doorsnee dag geniet ik enorm als ik de leerlingen veelzijdig bezig zie, ieder vanuit eigen nieuwsgierigheid en motivatie. Ik wil graag ruimte maken voor ieder mens, jonger of ouder, om vanuit oprechte belangstelling gehoord en gerespecteerd te kunnen worden. Zodat iedere leerling, als opgroeiend mens, vanuit die warme inbedding een autonome ontwikkelingsweg kan gaan. Daarom zet ik me in voor het democratisch onderwijs. Op de Guus Kieft School zijn de sociocratische organisatie structuur, de coöperatieve communicatie en het leren met hoofd, hart en handen voor mij de middelen die dat mogelijk maken. Oorspronkelijk kom ik uit het Vrije Schoolonderwijs waar ik met veel dankbaarheid een rijke ervaring op heb kunnen doen. Ik ben als praktische initiatiefnemer sinds de oprichting van de school in 2006 staflid en begeleider.

Rollen binnen de Guus Kieft School: VO- en PO-docent, mentor, eindverantwoordelijke gebouwbeheer, eindverantwoordelijk voor communicatie met organisaties van buiten de school.

Samuel

In 2019 heb ik een kleinkunstopleiding afgerond. Het is erg leuk om dingen die je op een theateropleidng leert toe te passen in het lesgeven. Verder probeer ik altijd op bijzondere manieren leerlingen te inspiereren en merk ik dat leerlingen mij ook altijd weten te insprireren.

Rollen binnen de Guus Kieft School: vakken: Maatschappijleer, Wiskunde, en Theater. Rollen: Mentor, Schoolkringcoördinator.

Josefien

Geheel bij toeval kwam ik bij de Guus Kieft School terecht. Een goede start voor mijn beginnende onderwijscarrière na mijn rechtenstudie. Een warm gevoel heerst hier elke dag. De groep leerlingen voelt als een grote familie. Nooit eerder heb ik verschillende leeftijdsgroepen op zo´n harmonieuze manier met elkaar om zien gaan. Vrijheid, respect, communicatie en zo nodig bemiddeling staan naar mijn mening centraal in de lessen en daarbuiten.

Rollen binnen de Guus Kieft School: Mentor, begeleider en leraar Nederlands in opleiding

Marieke

In 2012 raakte ik als ouder betrokken bij democratisch onderwijs en zag daar een vorm van leren waar ik me helemaal in kan vinden. In mijn ogen zou er in elke regio een democratische school moeten zijn. Dit heeft ertoe geleid dat ik mede-oprichter ben van een democratische school, waar ik nu nog steeds actief ben. Wat mij boeit in democratisch onderwijs is de ruimte die er voor ieder individu is, het ontspannen contact tussen mensen van verschillende leeftijden en de diversiteit: elke school is anders. Het zijn echt de mensen die met elkaar de school maken.

Rollen binnen de Guus Kieft School: Zorgcoördinator